Vi mener

Vær med!

I foreningen arbejder vi løbende med at diskutere vores holdninger og påvirke de politiske beslutninger.

Du er som medlem meget velkommen til at deltage i de politiske debatter i foreningen og være med til at præge holdningerne i foreningen og partiet: enten på særskilte politik-møder eller ved de sociale arrangementer som f.eks. sommerfesten, hvor der som regel også er tid til debat med vores politikere.

God debatkultur er afgørende

Som parti - og som partiforening - er det vigtigt at have en god debatkultur. Vi behøver ikke nødvendigvis at være enige om alt, når blot retningssansen og de grundlæggende socialdemokratiske værdier - herunder lighed og solidaritet - er på plads. Disse værdier er i øvrigt indgraveret på foreningens klokke, som benyttes ved generalforsamlingen og andre gode begivenheder.

Synspunkter

Nogen gange formulerer vi vores holdninger på skrift. På denne side kan du se, hvad vi som forening har ment og skrevet.

Holdning til nye kampfly

I forbindelse med at Folketinget i år 2016 behandlede et forslag om investering i nye kampfly, valgte bestyrelsen at sende følgende betænkning til Socialdemokratiets hovedbestyrelse: Betænkning fra bestyrelsen i Hasle-Møllevangen. Vi modtog efterfølgende dette svar: Brevsvar Hasle-Møllevangen juni 2016

Socialdemokraternes nye principprogram

Socialdemokraterne skal i 2017 vedtage et nyt principprogram. Overalt i landet afholdes derfor arrangementer, hvor der diskuteres politik bliver udarbejdet bidrag til processen. I 2016 har Hasle-Møllevangen været med i følgende oplæg:

Hasle-Møllevangens bidrag til Principprogram (marts 2016)

Input til principprogram Aarhus Nordkreds (marts 2016)

ØSTJYLLAND Stormøde om Socialdemokratiets principprogram 29. marts 2016